
A Marilyn Monroe-t ábrázoló kép egyébként szerintem szuper, noha értesüléseim szerint pont abban az időben, amikor ez a fotó készült, Marilyn-t megvetette illetve “kivetette” magából a Fesztivál, ugyanis vígjátékokban szerepelt (nyilvánvalóan előfordultak és előfordulnak ma is a filmvilágban kevesebb presztízzsel rendelkező műfajok.) Ma azonban már ő a Fesztivál ikonja.További érdekesség, hogy a fesztivál olasz versenyfilmjének (Reality, rendezte: Matteo Garrone) főszereplője (Aniello Arena) börtönbüntetését tölti, és nem is hagyhatta el a börtönt a filmfesztivál idejére, pedig meghívást kapott. Az ugyan nem derül ki, mit követett el, viszont már majdnem két évtizede ül. A forgatás ideje alatt elhagyhatta a börtönt, éjszakára azonban vissza kellett térnie. Arena 2001 óta a Compagnia della Fortezza nevű, elítéltekből álló társulat tagja. Maga a hír azért is volt érdekes számomra, mert be kell vallanom, nem is hallottam még külön erről a műfajról, hogy “börtönszínészet”, pedig létezik (legalábbis beszélhetünk “börtönszínészekről”). Sok szempontból elgondolkodtató a jelenség, mindenesetre manapság már nem kell azon fennakadni, hogy Marilyn Monroe hogyan vált semmibe vett színésznőcskéből a fesztivál számára legfőbb ikonná. Engem mindig nagyon kíváncsivá és izgatottá tesznek ezek a megítélés határain lévő (társadalmi, kulturális) kérdések, amelyek pont marginalizáltságuk miatt érdekesek és mint ilyenek, akár fenyegetőek is.
Na de mivel a ruhákat ígértem korábban, nem elméleti fejtegetéseket, mutatom az eddigi kedvenceimet:


Hogyha már a 2012-es Cannes-i Filmfesztivál ruhacsodáinál tartunk, mindenképp érdemes felidézni néhányat a tavalyiak közül, legalábbis a saját szórakoztatásomra megtettem.
Nektek melyik volt a személyes kedvencetek, amit azonnal fel is vennétek? :)



Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: